Besøg i sygeplejeklinik

Vores intention med at besøge sygeplejeklinikken var først et kvalitativt individuelt interview med en sygeplejerske, om sygeplejeklinikkens procedure. Da vi kom derud, ændrede vi tilgang og indgik i dialog med sygeplejersken og fik en rundvisning på klinikken.


Formålet med besøget var, at få specificeret den udleverede problemstilling samt at få svar på et antal udarbejdede spørgsmål, der havde relevans for problemstillingen. Dette resulterede i et ændret syn på problemstillingen, som efterfølgende er blevet ændret. Dermed er vores research ændret til nu at fokusere på, hvordan man bedst muligt kan skabe en tillidsfuld relation mellem borger og sygeplejerske i sygeplejeklinikken.

I denne sammenhæng bør man være bevidst om, at mangel på tillidsfuld relation samt ikke at se hele borgeren er en problemstilling, der både berører sygeplejerske og borger. Med dette menes, at sygeplejersken ikke har forudsætning for at kunne tilbyde den enkelte borger den bedst mulige behandling, uden en etableret tillidsfuld relation. Dette skyldes bl.a. at mangel på foranstående kan resultere i, at sygeplejersken ikke kan danne sig et reelt helhedsbillede af den individuelle borger. Problemet vil også påvirke borgeren, da denne ikke vil modtage den bedst mulige behandling, hvilket kan påvirke borgerens livskvalitet (ift. casen kan nedsat livskvalitet skyldes forlænget sårheling, insufficient smertebehandling osv.).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar