Hvem er vi?



Vi er fire sygeplejerske studerende på modul 5 fra UCN Campus Skolevangen. Nederst på siden kan du finde vores arbejdsproces.


Fra venstre:

Kristina Kökmen
Alder: 27 år

Marie Louise Mølgaard Olsen
Alder: 24 år

Bettina Bianca Larsen
Alder: 35 år

Camilla Cecilie Stub Wulff.
Alder: 22 år


Vores samarbejdsaftale


Mål med opgaven: Højt fagligt niveau og godt samarbejde. Struktureret arbejde. En god læringsproces.

Arbejdsform: Høj grad af dokumentation.

Mødetider: Så tidligt som muligt. Som udgangspunkt kl. 08.00.
Så vidt som muligt planlægges mødetider i god tid. 


Mødested: Skolevangen.

Kommunikation: Ærlighed og åbenhed. Mulighed for timeout.

Forventninger:

Gruppe: Udnytte vejledningen. Seriøsitet. Overholde aftaler. Engagement. Oplyse om forsinkelser osv. Alle bidrager. 

Vejleder: Åbenhed. Stoppe hvis ude på et sidespor.  Kræve/motivere til at højne det faglige niveau. Behjælpelig med konflikthåndtering, hvis det er nødvendigt.


Arbejdsproces


28/9:
I dag har vi udarbejdet samarbejdsaftale, lavet foreløbig arbejdsplan samt forberedt os til den første vejledningssamtale d. 1/10 J!!

Vi har desuden lavet en foreløbig problemstilling, som vi håber bliver godkendt af Rikke Brændgaard (vejleder) på torsdag.

Til i morgen skal der læses om kommunikation og Pierre Bourdieus teori vedr. habitus.

29/9:
Så er bloggen blevet oprettet, og vi er nu klar til at gå i gang med at søge viden vedr. den valgte problemstilling.

30/9 skal vi arbejde hjemme:
fra en tilgang, som personen finder interessant. Man kan eksempelvis gøre brug af mindmap og andre visuelle værktøjer.

1/10:
Så har vi haft det første vejledningsmøde med Rikke! Vi har lavet en liste over fokusområder den enkelte i gruppen skal koncentrere sig om. Derudover har vi fået godkendt vores tilgang til problemstillingen. VI SKAL HUSKE AT SENDE VORES LINK TIL RIKKE (så hun kan følge med i, hvad vi laver).  De resterende vejledningstimer er også blevet fastlagt. Til næste vejledning (d.6/10) skal vi have klargjort spørgsmål til interviews med sygeplejerske og evt. borger. Spørgsmålene skal sendes til Rikke d. 5/10.

Vi har kontaktet kliniksygeplejersken med henblik på interview og hører nærmere om dette.

Onsdag (hele dagen) og torsdag (efter 12). Fredag efter 10.

5/10:
Så er spørgsmålene til interviewet med spl. lavet, og de er sendt til Rikke. Vi har vendt det vi har hver især har skrevet hjemme. Vi skal arbejde videre på dette. Vi har desuden snakket om eventuelle visuelle værktøjer, der kan anvendes på bloggen! Ready, set, GO!!!!!

6/10:
I dag har vi haft vejledning, hvor vi har snakket om de tilsendte spørgsmål. Spørgsmålene er blevet rettet til, så de kan anvendes til interviewet i morgen.

7/10:
Kristina og Marie Louise har været ude at snakke med klinisk vejleder. Samtidig fik vi lov til at se sygeplejeklinikken. Desuden var vi med til sårskift ved en borger. Bettina og Camilla har arbejdet hjemme. 

8/10: Vi har i dag snakket om de informationer vi fik af klinisk vejleder i går. I morgen skal vi have vejledning og diskutere videre plan.

9/10: I dag har vi haft vejledning. Vi har desuden opdateret følgende på bloggen: forside, problemstilling, innovation og arbejdsgang. Derudover er der oprettet nogle flere faneblade for at skabe overblik. Dette er for at lette læsningen for modtagerne.



Plan for uge 42:

1   Bettina skriver om hjerteinsufficiens, kommunikation med borgeren ift. smittekæden. Derudover klargøres PowerPoint til film om smittekæden. 

     Camilla skriver om stigmatisering, individets selvopfattelse og kommunikation. 

     Kristina Skriver om det etiske aspekt i at spl. vha. sine kommunikative kompetencer får borgeren til at ændre holdning til valg af behandling. 

    Marie Louise skriver om, hvordan sufficient smertebehandling bidrager til sårhelingsprocessen, samt hvorfor relationen mellem spl. og borger er vigtig i denne sammenhæng. Hvordan KRAM-faktorer påvirker sårhelingen. Derudover Færdiggøres interaktiv præsentation om smertefysiologi.


Alle bør få et kort overblik over primærsektorens opbygning.

19/10:
I dag har vi fundet billeder til de forskellige afsnit og rettet i disse.

20/10:
I dag vi haft vejledning. Da vi har rettet i vores problemstilling, er der en del, som skal slettes og rettes. Derudover har vi taget billede til bloggen.

Plan for i morgen:
Tilretning af de enkelte emner. Tænke over konkrete innovative løsningsforslag. Rette kilder.

21/10

Hjemmearbejdsdag, hvor vi hver især havde fokusområder at rette i, hvor vi skulle finde den røde tråd og binde sløjfe, som vejleder opfordrede til.

22/10

Interview med borger i eget hjem, samt videreskrivning på metodeafsnit.

23/10

Vejledning og kommunikations øvelse. Påbegyndelse af brugerdrevne innovationsforslag.

26/10

Idag har vi arbejdet på vores innovations pakke og redigeret bloggen, opdateret referenceliste og orienteret os i Rammer og Kriterier for prøver for at se, om vi mener at vi mangler noget. Her nåede vi frem til, at vi mangler at lave vores refleksion over arbejdsprocessen. Denne vil også give mest mening at lave lige inden bloggen afleveres.

27/10

Vi har haft den sidste vejledning idag. Ved denne fik vi talt om de få ting, vi var i tvivl om ved bloggen. Fokus lå mest på, hvordan den mundtlige eksamen skulle foregå. Herefter har vi finpudset vores blog, og vi er nu klar til at aflevere bloggen, når dagen er slut.


Refleksion over arbejdsproces
Arbejdsprocessen har fungeret optimalt, men der har selvfølgelig været udfordringer undervejs, som vi har løst. Vi føler selv, at vi er nået frem til et godt produkt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar